31 Ocak 2012 Salı

CANAN DAĞDELEN - Seramik Sanatçısı

BİR PORTRE  "CANAN DAĞDELEN"

 1978’de Nasip İyem ile seramik çalışmaya başlayan Canan Dağdelen daha sonra viyanaya giderek Viyana Güzel Sanatlar Akademisine girdi, burada Seramik ve Tasarım Bölümü başkanı mimar Mattheo Thun ile çalıştı. İlk sergisini 1992’de Viyana’da açtıktan sonra,aynı sergi bir yıl sonra chicago da açıdı.Daha sonra Dağdelen’in sergileri Viyana ve Chicago’da düzenli olarak devam etti, ayrıca eserleri Avusturya’nın başka kentleri ile Almanya, Belçika, Danimarka, Hollanda, Macaristan, Norveç, Japonya ve Amerika Birleşik Devletleri’nde sergilendi. Dağdelen 1991 yılında Avusturya Tasarım Enstitüsü ödülüne; 1996 yılında Belçika’da düzenlenen Uluslararası Seramik Bienali’nin birincilik ödülüne; 1998 yılında ise Avusturya Kültür Bakanlığı tarafından verilen yılın seramik ödülüne layık görüldü.

Seramik ve porselen işleri ile fotoğrafları, Japonya, Kanazawa’da yer alan 21st Century Museum of Contemporary Art koleksiyonunun yanısıra Avusturya Kültür Bakanlığı koleksiyonu, Avusturya Devlet Koleksiyonu, Viyana Kent Koleksiyonu ve Uygulamalı Güzel Sanatlar Akademisi koleksiyonunda temsil ediliyor. On beş yılı aşkın bir zamandır varoluş ile çözülme, yer çekimi ile hafiflik, kırılganlık ile köklülük kavramları üzerine çalışan Dağdelen Viyana’da çalışmalarına devam ediyor.

CANAN DAĞDELEN ÇALIŞMALARINDAN SEÇMELER
















"SPATIAL MEMORY / UZAMSAL BELLEK  Sergisi'ne
08 Şubat - 25 Mart 2012 tarihleri arasında Amerikan Hastanesi "Operation Room" ev sahipliği yapıyor.

Dağdelen, sergisinde aidiyet, yerleşik düzen, yer edinme kavramlarını mimari üzerinden tanımlayarak sorguluyor. Kültürel bir geleneğe aidiyet, küreselleşen bir dünyada kendi kökleriyle ilgili sorular, üzerinde durduğu konular. Geleneksel biçimle yakından ilişki kurarak, tarihi kültürün izlerini aktararak, hareket halindeki yaşam koşullarımızda yerleşikliğin olası bir tanımını da ele alıyor.

Uzamsal bellek sergisinde, öncelikle ikilem arasında bir yer tutmanın olasılığı ile hesaplaşıyor. Mekan ve bellek ilişkisini ön plana alarak, Amerikan Hastanesi Sanat Galerisi için geliştirdiği konsepti üç yapıtta bütünleniyor. Yapıtları, geçmiş ve bugünü bağlayıcı simgesel güçlerinin yanı sıra mekanı algılayışları, zamanla olan bağlarındaki sınırsızlıkla da dikkat çekiyor. Devinimin sürekliliğine, uzam ve zamanın kaynaşmasına, yer çekimsizliğe ulaşmaya yönelmesi, Dağdelen’in çalışmasının eksenlerini oluşturuyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme