BİR PORTRE "CANAN DAĞDELEN"
1978’de Nasip İyem ile seramik çalışmaya başlayan Canan Dağdelen daha sonra viyanaya giderek Viyana Güzel Sanatlar Akademisine girdi, burada
Seramik ve Tasarım Bölümü başkanı mimar Mattheo Thun ile çalıştı. İlk sergisini 1992’de Viyana’da açtıktan sonra,aynı sergi bir yıl sonra chicago da açıdı.Daha
sonra Dağdelen’in sergileri Viyana ve Chicago’da düzenli olarak devam etti, ayrıca eserleri Avusturya’nın başka kentleri ile Almanya, Belçika,
Danimarka, Hollanda, Macaristan, Norveç, Japonya ve Amerika Birleşik
Devletleri’nde sergilendi. Dağdelen 1991 yılında Avusturya Tasarım Enstitüsü
ödülüne; 1996 yılında Belçika’da düzenlenen Uluslararası Seramik Bienali’nin
birincilik ödülüne; 1998 yılında ise Avusturya Kültür Bakanlığı tarafından
verilen yılın seramik ödülüne layık görüldü.
Seramik ve porselen işleri ile fotoğrafları, Japonya,
Kanazawa’da yer alan 21st Century Museum of Contemporary Art koleksiyonunun
yanısıra Avusturya Kültür Bakanlığı koleksiyonu, Avusturya Devlet Koleksiyonu,
Viyana Kent Koleksiyonu ve Uygulamalı Güzel Sanatlar Akademisi koleksiyonunda
temsil ediliyor. On beş yılı aşkın bir zamandır varoluş ile çözülme, yer çekimi
ile hafiflik, kırılganlık ile köklülük kavramları üzerine çalışan Dağdelen
Viyana’da çalışmalarına devam ediyor.
CANAN DAĞDELEN ÇALIŞMALARINDAN SEÇMELER
"SPATIAL MEMORY / UZAMSAL BELLEK Sergisi'ne
08 Şubat - 25 Mart 2012 tarihleri arasında Amerikan Hastanesi "Operation Room" ev sahipliği yapıyor.
Dağdelen,
sergisinde aidiyet, yerleşik düzen, yer edinme kavramlarını mimari üzerinden tanımlayarak
sorguluyor. Kültürel bir geleneğe aidiyet, küreselleşen bir dünyada
kendi kökleriyle ilgili sorular, üzerinde durduğu konular. Geleneksel
biçimle yakından ilişki kurarak, tarihi kültürün
izlerini aktararak, hareket halindeki yaşam koşullarımızda yerleşikliğin olası
bir tanımını da ele alıyor.
Uzamsal
bellek sergisinde, öncelikle ikilem arasında bir yer tutmanın olasılığı ile hesaplaşıyor.
Mekan ve bellek ilişkisini ön plana alarak, Amerikan Hastanesi Sanat Galerisi
için geliştirdiği konsepti üç yapıtta bütünleniyor. Yapıtları, geçmiş ve bugünü
bağlayıcı simgesel güçlerinin yanı sıra mekanı algılayışları, zamanla olan
bağlarındaki sınırsızlıkla da dikkat çekiyor. Devinimin sürekliliğine, uzam ve
zamanın kaynaşmasına, yer çekimsizliğe ulaşmaya yönelmesi, Dağdelen’in
çalışmasının eksenlerini oluşturuyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder